• Fraktfritt från 1000:- (ord. 79:-). Betala tryggt och säkert via Klarna eller Swish.
Leverans 2-7 dagar

Köpvillkor

KÖPVILLKOR

LEVERANS
Mellan 2-7 dagars leverans, om inget annat uppges. Leverans sker med Postnord. Observera att beställningar som görs under helgen tidigast skickas måndagen efter. Skulle leveransen vara försenad, vänligen kontakta oss på [email protected].

BESTÄLLNING
Så fort du slutfört din beställning skickas en bekräftelse till din e-post. Skulle någonting vara fel, kontakta oss omedelbart på [email protected].

PRISER
Varornas pris visas i SEK och inklusive moms. Vi reserverar oss för prisändringar från leverantör och feltryck, och förbehåller oss rätten i att justera priset.

ÅNGERRÄTT
Vid ånger av köp har du 14 dagars lagstiftad ångerrätt. Tiden gäller från det att du mottagit din vara.
Vid nyttjande av ångerrätt meddela oss detta på [email protected]. I meddelandet skall följande information finnas: namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilken/vilka varor returneringen avser. Varorna skall senast 14 dagar efter ditt mottagande returneras till oss. Du som köpare står för emballage (om ej ursprungsförpackning) och returfrakt. Vid returnerad skadad eller använd produkt förbehåller vi oss rätten att dra av en summa, motsvarande värdeminskningen, från återbetalningsbeloppet.
Ångerrätten gäller inte om du brutit förpackning som, av hälso- eller hygienskäl förseglats. Inte heller om vara som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen brutits av dig. Ångerrätten gäller heller inte vid specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts utefter dina önskemål. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel, går heller inte under ångerrätten.

EJ UTHÄMTAD FÖRSÄNDELSE

För alla försändelser som inte hämtas ut förbehåller vi oss rätten att återbetala summan för beställda produkter exkl. frakt, samt att debitera dig kostnaden för returfrakt. Kostnaden för ett outhämtat paket beror på vikt/storlek men är som minst 150 kr.

REKLAMATION & KLAGOMÅL
Innan vi packar din order, besiktigar vi de varor du beställt. Skulle en produkt ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Före en eventuell retur av defekt vara, kontakta oss för ett godkännande på [email protected]. Ange i samma meddelande följande: namn, adress, e-postadress, ordernummer samt beskrivning av felet. Om vi inte lyckas åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta varan i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden.

ANSVARSBEGRÄNSNING
Vi tar inte ansvar för indirekta skador som kan uppstå p.g.a produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (force majeure). Dessa omständigheter kan bl.a vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

PRODUKTINFORMATION
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker såklart alltid att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

PERSONUPPGIFTER
Genom att handla hos Happy Vibes accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
Happy Vibes är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt vid de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
Vad är en personuppgift?
En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt för- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Rättslig grund
I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
Betalleverantör:
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, Swish.
Fraktbolag:
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
Det fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord.
Nyhetsbrev:
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Rätten till tillgång:
Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.

Rätt till rättelse:
Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
Rätten att bli glömd:
Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
Ansvarig för dataskydd:
Happy Vibes är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
Så skyddar vi dina personuppgifter:
Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

COOKIES
Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies.

ÄNDRINGAR AV DE ALLMÄNNA VILLKOREN
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.

TVIST & LAGVAL
I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.

Organisationsnummer: 820105-5566
Fullständigt juridiskt namn: Lisa Marie Ekström (enskild firma)
Happy Vibes

Adress:
Fjällavägen 15c5

17 96 Hultafors